لامپ دیتا پروژکتور

قیمت انواع لامپ دیتا پروژکتور

قیمت انواع لامپ دیتا پروژکتور

قیمت انواع لامپ دیتا پروژکتور، لامپ دیتا پروژکتور، که به آن لامپ پروژکتور نیز گفته می‌شود، منبع نور در یک دیتا پروژکتور است. این لامپ نور شدیدی تولید می‌کند که از طریق سیستم اپتیکی پروژکتور بر روی صفحه نمایش تابیده می‌شود و تصویر را ایجاد می‌کند. با تاپ تن سرویس همراه باشید. شما میتوانید از خدمات تعویض لامپ ویدئو پروژکتور نیز بهره مند باشید.

انواع لامپ دیتا پروژکتور

دو نوع لامپ دیتا پروژکتور رایج وجود دارد:

  1. لامپ‌های UHP (Ultra High Pressure): این نوع لامپ‌ها رایج‌ترین نوع لامپ دیتا پروژکتور هستند. آنها روشنایی و کنتراست بالایی ارائه می‌کنند و عمر نسبتاً طولانی دارند. با این حال، لامپ‌های UHP می‌توانند بسیار داغ و پرانرژی باشند.
  2. لامپ‌های LED: لامپ‌های LED جدیدتر و کم مصرف‌تر از لامپ‌های UHP هستند. آنها همچنین عمر طولانی‌تری دارند و خنک‌تر کار می‌کنند. با این حال، لامپ‌های LED به اندازه لامپ‌های UHP روشنایی و کنتراست بالایی ندارند.

عوامل مختلفی بر طول عمر لامپ دیتا پروژکتور تأثیر می‌گذارد، از جمله نوع لامپ، نحوه استفاده از پروژکتور و شرایط محیطی. به طور کلی، لامپ‌های UHP حدود 2000 تا 5000 ساعت عمر می‌کنند، در حالی که لامپ‌های LED می‌توانند تا 20000 ساعت یا بیشتر عمر کنند.

هنگام انتخاب لامپ دیتا پروژکتور، مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

نوع پروژکتور: مطمئن شوید که لامپی را انتخاب می‌کنید که با مدل پروژکتور شما سازگار باشد.
روشنایی: اگر به پروژکتور برای ارائه‌ها یا تماشای فیلم در یک اتاق روشن نیاز دارید، به یک لامپ با روشنایی بالا نیاز دارید.
کنتراست: اگر به پروژکتور برای نمایش تصاویر با جزئیات دقیق نیاز دارید، به یک لامپ با کنتراست بالا نیاز دارید.
عمر: اگر به طور مرتب از پروژکتور استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید لامپی را با عمر طولانی انتخاب کنید.
مصرف انرژی: اگر نگران مصرف انرژی هستید، ممکن است بخواهید لامپی را با مصرف انرژی کم انتخاب کنید.

شما می‌توانید لامپ‌های دیتا پروژکتور را از طریق وب سایت‌های مختلف، از جمله وب سایت‌های سازنده پروژکتور، خرده فروشی‌های آنلاین و فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی خریداری کنید.

نکات:

قبل از خرید لامپ دیتا پروژکتور، دفترچه راهنمای پروژکتور خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نوع لامپ صحیح را انتخاب می‌کنید.
لامپ‌های دیتا پروژکتور می‌توانند بسیار داغ شوند، بنابراین هنگام تعویض لامپ احتیاط کنید.
برای تمیز کردن لامپ دیتا پروژکتور، از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید. هرگز از مواد شیمیایی یا حلال برای تمیز کردن لامپ استفاده نکنید.
لامپ‌های دیتا پروژکتور را زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، خاموش کنید تا عمر آنها را افزایش دهید.

فروش و تعمیرات تخصصی انواع ویدیو دیتا پروژکتور

نو و استوک اروپا

تعمیرات تخصصی همه برندهای ویدئو پروژکتور و همچنین فروش انواع لامپ ویدئو دیتا پروژکتور

ریموت کنترل، لامپ بلاست، تراشه DMD ، چرخه رنگ (Color wheel) ، ال سی دی (LCD) ، منبع تغذیه، فن، Main Board 
در ضمن خدمات و قطعات ارائه شده دارای گارانتی میباشند.
تحویل سریع و خدمات با کیفیت و هزینه کمتر

اجزاء لامپ ویدئو پروژکتور
 

لامپ ویدئو پروژکتور :

با توجه به مصرفی بودن لامپ ویدئو دیتا پروژکتورها و پایان عمر این قطعه پس از مدت زمانی مشخص (که البته به نحوه استفاده صحیح از دستگاه نیز بستگی دارد)، نیاز به تعویض لامپ دیتا پروژکتور از مسائلی است که کاربران اغلب با آن مواجه می شوند.

تاپ تن سرویس ضمن ارائه ی خدمات پس از فروشِ مربوط به ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک، ان ای سی، سونی، اپتما، اپسون و ویویتک، آماده عرضه لامپ انواع ویدئو پروژکتورهای دیگر نیز می باشد. لامپ ویدئو پروژکتورهای هیتاچی، ایسر، بنکیو، سانیو، شارپ، میتسوبیشی، پروکسیما، پاناسونیک، اپسون و… به همراه امکان سرویس و تامین قطعات و تعمیر تخصصی همه برندهای مذکور از جمله خدمات قابل ارائه توسط گروه فنی و پشتیبانی تاپ تن سرویس است.

آن دسته از مشتریان گرامی که از پایان یافتن طول عمر لامپ دستگاه خود اطمینان حاصل نموده اند می توانند با اعلام مارک و مدل دستگاه خود به واحد فنی شرکت، از موجودی و قیمت لامپ ویدئو پروژکتور مورد نظرِ خود اطلاع حاصل نمایند. ضمنا سرویس و تعمیر همه برندهای دیتا پروژکتور از جمله خدمات قابل ارائه است.

لازم به ذکر است لامپِ یک دیتا پروژکتور جزء اصلیترین و در عین حال گرانترین قطعات این دستگاه است ولی در خصوص همه ویدئو پروژکتورها تعویض لامپ توصیه نمی گردد.

گاهی پس از پایان عمر لامپِ دیتا پروژکتور های پرتابل و ارزان قیمت، با توجه به قیمت نسبتا بالای لامپ، بهتر است دیتا پروژکتور جدیدی خریداری گردد. با توجه به اینکه بیشتر نقص های فنی مربوط به لامپ ویدئو پروژکتورهاست توصیه می شود در هنگام کاهش نور و یا مواجه شدن با آلارم تعویض لامپ، سریعا دستگاه را به واحد فنی ارسال نمایید. چرا که گاهی ترکیدگیلامپ در داخل ویدئو پروژکتور موجب آسیب رسیدن به بخشهای دیگر دستگاه نیز می گردد.

رعایت اصول استفاده صحیح از ویدئو پروژکتور می تواند در افزایش طول عمر دستگاه بسیار موثر باشد.

 

نکات مهم تعویض لامپ ویدئو پروژکتور :

پایان عمر لامپ پروژکتور از متداولترین عیوبی است که برای این دستگاهها اتفاق می افتد ولی دقت نمایید که همیشه عدم پخش تصویر به معنای پایان کار لامپ نیست و ممکن است کارشناس فنی مربوطه نقص دیگری با برآورد هزینه کمتر برای دیتا پروژکتور تشخیص دهد.

 ویدئو پروژکتور علاوه بر استفاده صحیح توسط کاربران به سرویس و نگهداری به موقع – سالی یک الی دو بار سرویس بسته به میزان و محیط استفاده از آن – نیاز دارد. بنابراین توصیه می شود به آن همچون سایر لوازم الکترونیکی رایجتان نگاه نکرده و سرویس ویدئو پروژکتور خریداری شده از مراکز معتبر را به کارشناسان فنی آن ارجاع دهید.

 

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

از تعویض لامپ توسط افراد غیر کارشناس و تعمیرکاران غیر مجاز جدا خودداری نمایید. تعویض لامپ ویدئو پروژکتور بدون سرویس کامل ویدئو پروژکتور اعم از خارج کردن قطعات شکسته لامپ، تمیز نمودن ال سی دی ها، فیلترها، قسمت اپتیک و تنظیم مجدد نرم افزاری پروژکتور، باعث کم اثری و بهره ی کم لامپ شده و در مواردی می تواند منجر به آسیب دستگاه گردد.

از خرید لامپهای ارزان قیمت خودداری نمایید.  Knock off شاید این لامپها در ابتدای امر مقرون به صرفه به نظر برسند ولی می توانند باعث نوسانات برق شده و منجر به آسیب دیدن سایر قطعات از جمله BALLAST و مولفه های داخلی ویدئو پروژکتور شوند از تعویض برنر (مغزی) لامپ ویدئو پروژکتور به جای کل لامپ اجتناب کنید. معمولا قیمت های خیلی ارزان که در خصوص لامپ پروژکتور اعلام می شوند مربوط به مغزی لامپ هستند نه لامپ کامل. این کار موجب می شود عمر لامپ پایین بیاید و احتمال آسیب به دستگاه را بسیار بالا می برد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برخی نیز برنر (Burner)

یا همان مغزی لامپ را  وارد کرده با قیمت پایین و یک برنر جدید حالا بر فرض می گیریم برنر آکبند رو جای سوخته می گذارند و به صورت چشمی فکر می کنند کانون رو بدست آوردند و با یک چسب روی حباب می چسبانند. که باید این را گفت که نه برنر اورجینال است نه کانونی که بدست آورند درست می باشد چون با دستگاه های مخصوص این کار انجام می شود و نه چسب یا گچی که استفاده می کنند مخصوص این کار می باشد. وقتی شما نه ابزار درست داشته باشید و نه از جنس خوب استفاده کنید نباید توقع نتیجه درست هم داشته باشید!

بعد از تعویض لامپ – به شرط سرویس کامل ویدئو پروژکتور – کاربران کیفیت تصویر و نوری معادل 70 درصد تصویر اولیه دیتا پروژکتور خود دریافت می کنند. علت این امر استهلاک سایر قطعات ویدئو پروژکتور است.
سعی کنید با دقت نظر در ساعت کارکرد لامپ، یا چراغ آلارم لامپ و یا هنگامیکه نور لامپ ویدئو پروژکتور ضعیف می شود، قبل از ترکیدن لامپ داخل دستگاه، آنرا جهت تعویض به تعمیرگاه ارسال نمایید. چرا که جیوه لامپ ترکیده شده می تواند به مدارات و سایر بخشهای دستگاه آسیب وارد کند و منجر به بالا رفتن هزینه تعمیر ویدئو پروژکتور شود.

اوسرام یا اسرام (OSRAM) :

شرکت اسرام OSRAM یکی از تولیدکنندگان مطرح انواع لامپ های با کیفیت ویدیو دیتا پروژکتور می باشد. ویدیو دیتا پروژکتورهای سونی Sony، ایسر Acer، ویوسونیک ViewSonic، اسک پروکسیما Ask Proxima، ریکو Ricoh، اینفوکوس InFocus  و نیز تعدادی دیگر از تولیدکنندگان مطرح ویدیو دیتا پروژکتور از لامپ های اسرام در تولیدات خود استفاده می کنند. 

لامپ ویدئو پروژکتور اسرام Osram
لامپ ویدئو پروژکتور اسرام Osram

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور سونی.

کارخانه اسرام معمولا وظیفه ساخت لامپ های ویدئو پروژکتور سونی را بر عهده دارد و دستگاه های جدید سونی هم بیشتر از لامپ های shp و nsha استفاده می کنند طول عمر دستگاه های سونی در رنج کلاسی و خانگی که بیشترین فروش رو دارند حدود 4000 تا 6000 ساعت می باشد.

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور سونی

جهت کسب اطلاع از قیمت لامپ اوریجینال ویدئو پروژکتور سونی با شرکت تماس حاصل فرمائید.

 

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ایسر

دستگاه های ایسر که به خاطر قیمت و کیفیت مناسب و استفاده از تکنولوژی DLP توانسه جای خود را به سرعت در بازار ایران پیدا کند بیشتر از لامپ های ساخت اسرام استفاده می کند که ساعت کاری آنها حدود 2 الی 3 هزار ساعت می باشد هر چند که در مشخصات دستگاه ها تعداد ساعت کارکرد را حدود 4 الی 6 هزار ساعت معرفی می کنند. توان لامپ دستگاه های کلاسی این برند حدود 180-230 وات است و بیشتر از تکنولوژی بالاست AC استفاده می شود. 

جهت کسب اطلاع از قیمت لامپ اوریجینال ویدئو پروژکتور ایسر با شرکت تماس حاصل فرمائید.

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ایسر
قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ایسر

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ویوسونیک

دستگاه ویوسونیک که به نسب سایر برندها به تازگی وارد بازار ساخت ویدئو پروژکتور شده است  از لامپهای AC و بیشتر با برند OSRAM استفاده می کند. وات این نوع دستگاه ها که بیشتر در زمینه و رنج کلاسی ساخته می شود

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ویوسونیک
قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ویوسونیک

جهت کسب اطلاع از قیمت لامپ اوریجینال ویدئو پروژکتور اپتما با شرکت تماس حاصل فرمائید

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

این برند که با عرضه دستگاه های ارزان قیمت تر به نسبت سایر دستگاه ها جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده است از لامپهای osram-philips استفاده می کند که از نوع ac بوده و دارای ساعت کارکرد حدود 2500-3500 می باشد. معمولا این نوع لامپ ها vip اند.

برای تهیه و اطلاع از قیمت لامپ اوریجینال ویدئو پروژکتور های ریکو با شرکت تماس حاصل فرمائید

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ریکو
قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور سامسونگ

برند سامسونگ که در زمینه ساخت وسایل الکترونیک و قطعات smd در عرصه بین المللی حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما در زمینه ویدئو پروژکتور جزء تولید کنندگان مطرح و بزرگ نمی باشد.  این برند پروژکتور که فروش آن در ایران بسیار کم فروغ است بیشتر از لامپهای نوع ac و برند اسرام استفاده می کند. معمولا دستگاه های سامسونگ از حجم کمی برخوردار هستند و از نظر تکنولوژی از نوع 3lcd بیشتر در ساخت دستگاه های خود استفاده می کند. لامپ های ویدئو پروژکتور سامسونگ دارای طول عمر حدود 3 هزار ساعت اند.

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور سامسونگ
قیمت لامپ ویدئو پروژکتور سامسونگ

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور اپتما

دستگاه اپتما که ادعای بزرگترین سازنده ویدئو پروژکتور را داراست بیشتر از لامپهای AC استفاده می کند. معمولا تکنولوژی ساخت ویدئو پروژکتور های اپتما از نوع DLP هست. ساعت کار لامپ ویدئو پروژکتور های اپتما بر اساس ادعای این شرکت حدود 5 هزار ساعت است ولی در واقعیت به ندرت بالای 3هزار ساعت کار می کنند

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور اپتما
قیمت لامپ ویدئو پروژکتور اپتما


جهت کسب اطلاع از قیمت لامپ ویدئو پروژکتور اپتما با شرکت تماس حاصل فرمائید

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور پروکسیما

دستگاه ویدئو پروژکتور ask proxima که جزء برند ها نوظهور در زمینه ویدئو پروژکتور است و بیشتر دستگاه های آن از طراحی سانیو که دیگر ویدئو پروژکتور تولید نمی کند بهره می برد از لامپ های AC حدود 200 وات استفاده می کند. اکثر این لامپها دارای برند اسرام می باشند. تکنولوژی اکثر دستگاه های پروکسیما 3lcd می باشد که لازم به ذکر است این شرکت در زمینه تولید ویدئو پروژکتور با تکنولوژی dlp هم فعالیت دارد.

قیمت انواع لامپ دیتا پروژکتور
قیمت انواع لامپ دیتا پروژکتور

فیلیپس PHILIPS

لامپ ویدئو پروژکتور های بنکیو از نوع UHP می باشد که همان لامپ های با ولتاژAC می باشد. معمولا کارخانه سازنده لامپ دستگاه بنکیو USHIO یا فیلیپس می باشند. شما می توانید لامپ های اورجینال ویدئو پروژکتور بنکیو را از این شرکت تهیه فرمائید

 

  • قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ان ای سی nec

در دستگاه های قدیمی این شرکت گاها دیده می شد که از لامپ های سه سیم و با ولتاژ dc و یا دوسیم dc استفاده می شد. اما با به روز شدن دستگاه ها ان ای سی هم مشابه سایر شرکت ها بیشتر به استفاده از لامپهای ac روی آورده است. ولتاژ کار لامپ دستگاه های ان ای سی در رنج کلاسی از حدود 180 تا 230 وات می باشد که البته این رنج شامل دستگاه های اولترا شورت ترو این کمپانی نمی شود.

برای تهیه لامپ های اورجینال این مدل دستگاه می توانید با شرکت تماس حاصل فرمائید

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ان ای سی nec

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

این برند که با عرضه دستگاه های ارزان قیمت تر به نسبت سایر دستگاه ها جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده است از لامپهای osram-philips استفاده می کند که از نوع ac بوده و دارای ساعت کارکرد حدود 2500-3500 می باشد. معمولا این نوع لامپ ها vip اند.

برای تهیه و اطلاع از قیمت لامپ اوریجینال ویدئو پروژکتور های ریکو با شرکت تماس حاصل فرمائید

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

یکی از دستگاه های برند کی در بازار ایران زیاد است و همانند تمام دستگاه های دیگر نیاز به لامپ دارد دستگاه پاناسونیک است. لامپ دستگاه پاناسونیک عمدتا از نوع UHP است. بعضی از لامپ های ویدئو پروژکتور پاناسونیک دارای چیپ تایمر لامپ می باشد که برای صفر شدن تایمر لامپ حتما باید لامپ کامل تعویض شود. استفاده از لامپ های اورجینال باعث دیدن تصویری با شدت روشنائی بیشتر و همچنین طول عمر بالاتر لامپ ویدئو پروژکتور و خود دستگاه می شود

 

ویدئو پروژکتور توشیبا که به اعتقاد بنده جزء بهترین ویدئو پروژکتور ها بود دیگر تولید نمی شود.  اما در این دستگاه ها بیشتر از لامپ ویدئو پروژکتور نوع dc استفاده می شد. قیمت لامپ این نوع دستگاه کمی بالا بود که صرفه اقتصادی این دستگاه را زیر سوال می برد اما لامپ این نوع دستگاه به خاطر طراحی و ساخت با کیفیت از طول عمر بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها برخوردار بود.

 لامپ ویدئو دیتا پروژکتور توشیبا در رنج وسیعی در شرکت موجود می باشد. جهت خرید می توانید با شرکت تماس حاصل فرمائید

 

 

کارخانه سازنده سانیو که این کارخانه هم دیگر ویدئو پروژکتور در اکثر لامپ های خود از چیپ تایمر جداگانه استفاده می کند که برای ریست شدن لامپ دستگاه باید لامپ ویدئو پروژکتور را به صورت کامل عوض کرد. در غیر این ساعت کارکرد لامپ ریست نخواهد شد و مشتری فکر خواهد کرد که شما لامپ دستگاه را آکبند ننداخته و یا تعویض نکرده اید

 

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور هیتاچی

مثل اکثر دستگاه های ویدئو پروژکتور در دستگاه های هیتاچی ساخت جدید از لامپ های UHP-NSHA استفاده می شود، درست برعکس دستگاه های قدیم که از لامپ های DC استفاده می شد. عمر لامپ دستگاه های هیتاچی حدود 2500-3500 هست.  البته منظور ما از عمر لامپ عمر لامپ اورجینال است.

 

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور هیتاچی

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور شارپ

در دستگاه های شارپ که در ایران بیشتر سری x آنها وجود دارد از لامپهای ac استفاده شده است. طول عمر لامپ این دستگاه حدود 2500 الی 3000 ساعت است. البته منظور از لامپ همان لامپ اورجینال بوده که برای دستگاه استفاده شود کلیه لامپ های ویدئو پروژکتور شارپ موجود بوده و برای سفارش خرید با شرکت تماس حاصل فرمائید

 

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور شارپ
قیمت لامپ ویدئو پروژکتور شارپ

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور 3m

برند 3M که یکی از دستگاه های نه چندان معروف در زمینه ویدئو پروژکتور است بیشترین شباهت طراحی را به دستگاه های قدیمی هیتاچی دارد که در این نوع دستگاه های قدیمی از لامپهای با تکنولوژی DC استفاده می شد و معمولا از طراحی لامپهای خاصی استفاده می گردد. دستگاه های به روز این کمپانی همانند هیتاچی از لامپ ویدئو پروژکتور AC استفاده می کند. طول عمر لامپ این نوع دستگاه 2500-4000 ساعت می باشد.

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور 3m

 

 

 
‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =