فتوکپی photocopy

تعمیر بلید دستگاه کپی

تعمیر بلید دستگاه کپی

تعمیر بلید فتوکپی یکی از سرویس هایی است که در هنگام تعمیر دستگاه کپی انجام می شود. نظر به اینکه، بلید نقش مهمی در چاپ و کیفیت آن دارد، هر گونه مشکل و ایراد در آن باید سریعاً برطرف شود. در فرآیند چاپ و کپی، تونر از کارتریج به درام منتقل می شود. درام این تونر را به سطح کاغذ می رساند. همیشه مقداری از تونر بر روی درام باقی می ماند که اگر از روی آن پاک نشود در چاپ های بعدی باعث افت کیفیت می شود.

پاک کردن این قطعه توسط بلید انجام می شود. بنابراین اگر این قطعه به درستی کار نکند باید مورد تعمیر قرار گیرد. چنانچه از دسته کاربرانی هستید که مدام از دستگاه کپی استفاده می کنید ممکن است هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیر و سرویس این بخش از دستگاه داشته باشید. در واقع هر چه کارکرد دستگاه بیشتر باشد، تونر بیشتری انباشته شده و به تدریج ممکن است بلید کارایی خود را از دست بدهد. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

بلید فتوکپی چیست ؟

در طول فرآیند چاپ، پس از آنکه تصویر از درام به کاغذ یا به تسمه انتقال داده می‎شود، مازادِ تونری که مورد استفاده قرار گرفته است در سطح درام‎ها باقی می‌ماند. این تونر مازاد می‌بایست پیش از آغاز عملیات بعدی درام، از روی سطح درام پاک شده و تمیز گردد.تمیز کردن این تونر دقیقاً همان کاری است که وایپر بلید دستگاه فتوکپی انجام می‌دهد. وایپر بلید، تونرهای باقی مانده بر سطح درام را جمع آوری کرده و آنها را به مخزن تونرهای ضایعاتی انتقال می‌دهد. خرابی بلید فتوکپی به دلیل تأثیر بر کیفیت چاپ اسناد، می‌بایست در اسرع وقت با تعمیر یا تعویض برطرف گردد.

در تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید دستگاه کپی خارج می‌شود تا پس از بررسی‌های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید فتوکپی مشخص گردد. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به تعمیر و تعویض بلید دستگاه فتوکپی خود می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان مرکز تخصصی تاپ تن سرویس تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر فتوکپی را ثبت نمایید. توصیه می‌شود در زمان تماس نوع اشکال پیش آمده در دستگاه و سرویس موردنیاز را با اپراتور درمیان بگذارید.

تفاوت بلید و دکتر بلید دستگاه فتوکپی

داکتر بلید نیز همچون بلید قطعه‌ای از جنس لاستیک شفاف است که به قطعه‌ فلزی دیگری متصل می شود. تفاوت ظاهری بلید و دکتر بلید دستگاه فتوکپی در قطر آنهاست. در واقع داکتر بلید نسبت به بلید نازک‌تر است. این دو قطعه جزو قطعات داخلی دستگاه‌ هایی نظیر پرینتر و فتوکپی هستند که البته داکتر بلید بیش‌تر در دستگاه‌های فتوکپی کاربرد دارد. دکتر بلید در واقع سایشی را در جهتی خلاف مگنت رولر –که هادی تونر بر روی درام است- ایجاد می کند. این کار کمک می کند تا تونر مجدداً شارژ شود (حتی زمانی که تونر کمی بر روی مگنت باقی مانده باشد).

توصیه می شود تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعویض و تعمیر بلید فتوکپی و البته سایر دستگاه های مشابه، صرفاً از مراکز مجازتعمیر فتوکپی و نمایندگی های رسمی دریافت شود.

آدرس : تهران خیابان جمالزاده شمالی بعد از نصرت پلاک 305

66595788

پشتیبانی 24 ساعته و مشاوره به شما عزیزان

09013022748

09013022749

[email protected]

www.top10service.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سه =