چاپگر

مشکلات رایج در پرینترهای جوهرافشان

اگر صاحب یک پرینتر جوهر افشان هستید توصیه میکنیم این نکات را بررسی و مطالعه کنید، زیرا اگر به این نکات اهمیت داده و عمل کنید، عمر دستگاه را افزایش خواهید داد.با آموزش این نکات با ما همراه باشید.

1.حذف کردن خطوط اضافی: تصویری را پرینت گرفته اید اما خطوط اضافی در آن مشاهده میکنید.دلیل به وجود آمدن این خطوط چیست؟ و برای از بین بردن آنها چه کاری باید انجام داد؟

زمانی که عکسی را چاپ میکنید، حداکثر تعداد سوزن در پرینترهای جوهرافشان به کار برده میشود.اگر سوزن ها درست نباشد، خروجی چاپ با مشکل رو به رو خواهد شد.این مشکلات زمانی افزایش پیدا میکند که به جای کاغذهای معمولی از کاغذهای ویژه عکس که از چندین لایه بوده و جوهر به صورت وارسی شده به آن وارد میشود، استفاده نمایید.خطوط اضافی را با این روش ها از بین خواهید برد: قبل از آنکه تصاویر را چاپ کنید، یک تست از این سوزن ها روی برگه معمولی انجام دهید.برای این تست میتوانید مراحل زیل را انجام دهید.

1.ابتدا وارد کنترل پنل شده سپس گزینه Printers and Faxes را انتخاب کنید.

2.در پنجره باز شده گزینه Properties را کلیک و در سربرگ General گزینه Print Test page را کلیک کنید.

در اینجا برگه تست چاپ را بررسی کنید، در صورت مشاهده خطوط مجبور به پاک کردن سوزن های جوهرافشان خواهید بود.بعد از پاک کردن مجدد تست کنید. در ضمن تست ها را قبل از چاپ تصاویر بر روی برگه های مخصوص انجام داده و برای تست از برگه های معمولی استفاده کنید.

2.با پاک کردن سوزن ها، باز هم کیفیت چاپ پایین است: گاهی هنگام چاپ کیفیت بدی به شما ارائه میدهد، چنانچه متوجه چیزی بر روی کاغذ نخواهید شد.بی گمان به دلیل خالی بودن مخزن های جوهر نیست زیرا آن ها را تست کرده اید.در پرینترهای جوهر افشانی که هد و مغزی دستگاه یک بخش را تشکیل داده اند، در هد چاپگر مشکلات خشک شدن جوهر در صورت استفاده کم از چاپگر مشاهده خواهد شد.در صورتی که کثیف شدن سوزن های پرینتر بیش از حد باشد، پاک کردن سوزن دیگر لازم نیست.در اینجا بهتر است کارتریج را از چاپگر خود خارج کنید و هد آن را با یک دستمال نم دار و تمیز پاک کنید.برای نم دار کردن دستمال بهتر است از آب معدنی استفاده کنید، زیرا مواد آغشته شده به آب میتواند باعث گرفتگی سوزن شود.اگر این روش کمکی به شما نکرد، پس میتوانید با روش دیگر پیش روید.

1.دستکاری و تمیز کردن درونی با مواد تمیز کننده یا نگه داشتن هد دستگاه پرینتر در آب گرم

2.سوزن های پرینتر جوهرافشان به دلیل گرما کمی خود را باز میکند و باعث از بین رفتن جوهر خشک شده میشود.

3.هد پرینتر خود را پاک کنید: با فرض اینکه در پرینترتان هد و کارتریج جدا از هم باشند و طور دیگری برای برای بیرو آوردن هد اجازه داده نمیشود.بسیار آلوده شده و آن را باید تمیز کنید.اما به سوزن های آن دسترسی ندارید.در برخی از هدهای پرینتر مانند پرینترهای اپسون به صورت استوار نصب هستند و پیشنهاد هم نمیشود آن ها را باز و جدا کنید. اما راه حل های دیگری نیز برای تمیز کردن آنها وجود دارد.قبل از این کار باید از حالت ایستاده خارج شود، زیرا امکان حرکت ندارد.برای جدا کردن قفل، چاپگر را روشن و تا اینکه هد چاپگر ار مکان ایستاده خارج شد، دستگاه را از برق جدا کنید.حال هد قابل حرکت دادن است.اکنون برای تمیز کردن نیاز به یک دستمال تمیز دارید.در صورت ممکن محل هد را هم تمیز کنید چرا که جوهر خشک شده در این مکان وجود دارد.بعد از تمیز کردن مکان های مورد نظر پرینتر را به برق وصل کنید.بعد از روشن شدن دستگاه یک تست چاپ انجام دهید.

4.اگر در مورد جوهر اقتصادی هستید، پس هزینه هایتان بیشتر میشود: اگر زمان تمیز کردن هد را ندارید مجبور خواهید بود به خرید فشنگ جدید اقدام کنید.با وجود اینکه جوهر در کارتریج قبلی هنوز وجود دارد.راه حلی که برای این موضوع وجود دارد این است که صرفه جویی را کنار گذاشته و مصرف چاپی خود را افزایش دهید.در ظاهر کمی عجیب بوده اما راه حل درستی است.اگر با پرینترتان کمتر کار کنید، ممکن است جوهر زیادی نیاز پیدا خواهید کرد زیرا در هر مرحله که سوزن و هد را تمیز میکنید، کمی جوهر هدر میرود.حتی اگر از قبل جوهر در این سوزن ها خشک شده باشد، ممکن است مجبور به پاک کردن مجدد بیشتر باشد.در ضمن پرینترهای جوهرافشان کم مصرف نیستند، چرا که جوهر زیادی لازم دارند تا سوزن ها را خالی کنند.اگر به صورت مدام از چاپگر استفاده میکنید، مانع از این کار خواهید شد.

5.مسیر هد پرینتر: اگر از چاپ صفحات پرینت شده راضی نیستید و متون در صفحات به صورت کشیده شده نمایش داده میشود، تصاویر ظرافت و اندازه مورد نظر را ندارند.این مشکل از طریق مسیرگذاری هد پرینتر قابل حل است.با توجه به مدل دستگاهی که مورد استفاده قرار داده اید با مراجعه به گزینه های زیر آن را حل کنید.

1.وارد شدن به پنجره Control panel و کلیک بر روی گزینه Printers and Faxes

2.در این پنجره انتخاب گزینه Properties سپس انتخاب سربرگ General

در بخش خدمات پس از فروش، پس از تماس شما کارشناسان شرکت در اسرع وقت جهت رفع نواقص موجود اقدام خواهند نمود چرا که خدمات پس از فروش ضمانت فروش های آتی ماست .

آدرس : تهران خیابان جمالزاده شمالی بعد از نصرت پلاک 305

66595788-021

پشتیبانی 24 ساعته و مشاوره به شما عزیزان

09013022748

09013022749

Info@top10service.com

www.top10service.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 2 =